Sample Sidebar Module

This is a sample module published to the sidebar_top position, using the -sidebar module class suffix. There is also a sidebar_bottom position below the menu.

Sample Sidebar Module

This is a sample module published to the sidebar_bottom position, using the -sidebar module class suffix. There is also a sidebar_top position below the search.

Căutare în site

Președintele Raionului Soroca anunţă concurs de ocupare a funcţiei publice vacante de specialist al Secției Adminsitrație Publică din cadrul Aparatului Președintelui raionului Soroca (purtător de cuvânt).

Scopul general al funcției: Planificarea, elaborarea și implementarea strategiilor de informare și comunicare, promovarea imaginii autorității publice, asigurarea conlucrării organelor administrației publice cu mass-media. Asigurarea bunei funcționări a Aparatului Președintelui raionului și a Consiliului raional Soroca.

           Sarcinile de bază ale funcției: 1.Planificarea, elaborarea și implementarea strategiilor de informare și comunicare, promovarea imaginii Consiliului raional Soroca. Reprezentarea autorității în fața publicului și altor autorități publice sau organizații neguvernamentale. Observarea, recepționarea și obținerea din surse diverse a informațiilor necesare. Contribuie la stabilirea și menținerea unei comunicări reciproce bazate pe adevăr și informare deplină. 2. Asigurarea conlucrării organelor administrației publice cu mass-media. Coordonarea procesului de mediatizare a informației privind activitatea Consiliului raional. Conlucrarea cu mass-media în vederea elaborării și prezentării comunicatelor, anunțurilor și felicitărilor despre activitatea autorității publice. 3. Îndeplinirea și altor funcții menite sî asigure exercitarea deplină și operativă a atribuțiilor date în competența secției.

Dosarele de participare  la concurs, întocmite conform Hotărârii Guvernului nr.201/2009, se primesc la sediul Consiliului raional Soroca, str. Ştefan cel Mare, 5, (et.5, bir.511), telefon 0-230-2-20-26 sau e-mail: luiza.caraush@gmail.com.

     Bibliografia concursului:

Acte normative în domeniul serviciului public:

-                 Constituția Republicii Moldova

-                 Codul muncii al Republicii Moldova nr.154-XV din 28.03.2003

-                 Legea privind Codul de conduită a funcționarului public nr.25 din 22.02.2008

-                 Legea privind administraţia publică locală  nr.436 din 28.12.2006

-                 Legea privind funcţia publică şi statutul funcţionarului public nr.158 din 04.07.2008

-                 Legea privind actele normative  nr.100 din 22.12.2017

-                 Legea privind declararea averii și a intereselor personale nr.133 din 17.06.2016

-                 Legea privind evaluarea integrității instituționale nr.325 din 23.12.2013

-                 Legea integrității nr.82 din 25.05.2017

-  Legea privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar nr.270 din 23.11.2018

-  Hotărârea Guvernului  privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr.158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public nr.201 din 11.03.2009

-  Hotărârea Guvernului privind aprobarea cerințelor față de asigurarea securității datelor cu caracter personal la prelucrarea acestora în cadrul sistemelor informaționale de date cu caracter personal nr.1123 din 14.12.2010

Acte normative din domeniul de specialitate:

-  Codul deontologic al jurnalistului din Republica Moldova, adoptat în 1999

-  Legea presei nr.243 din 26.10.1994

-  Legea privind accesul la informație nr.982 din11.05.2000

-  Legea privind transparența în procesul decizional nr.239 din 13.11,2008

-  Legea cu privire la libertatea de exprimare nr.64 din23.04.2010

-  Hotărârea Guvernului cu privire la unitatea de informare și comunicare cu mass-media a autorității administrației publice centrale nr.1211 dim 27.12.2010

-  Hotărârea Guvernului cu privire la mecanismul de consultare publică cu societatea civilă în procesul decizional nr.967 din 09.08.2016

 

Dosarul de participare la concurs se depune personal sau prin poştă/e-mail și va conține:

a)      formularul de participare la concurs, specificat în anexa nr.1 al Regulamentului cu privire la ocuparea funcţiei publice prin concurs (anexa nr.1 a Hotărârii Guvernului nr.201 din 11.03.2009);

b)      copia buletinului de identitate;

c)      copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională și/sau de specializare;

d)     copia carnetului de muncă;

e)      certificatului medical sau declarația pe propria răspundere;

f)       cazierului judiciar sau declarația pe propria răspundere;

g)       documente  care atestă prestarea voluntariatului - în cazul în care candidatul consideră necesar.

h)      documente ce atestă experiența profesională (copia carnetului de muncă sau certificat privind activitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019, semnate de conducătorii autorității/instituției sau de șeful subdiviziunii resurse umane, adeverite prin ștampilă, în care trebuie să se facă în mod obligatoriu referință la documentul (ordinul, dispoziție), care confirmă vechimea în muncă).

Notă: Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situaţia în care dosarul de concurs se depune prin poştă sau e-mail, veridicitatea documentelor se verifică la data desfăşurării probei scrise a concursului, sub sancţiunea respingerii dosarului de concurs. Vor fi examinate doar dosarele complete.

          Condiţiile de participare la concurs: Dreptul de a participa la concurs îl au persoanele care îndeplinesc următoarele condiţii:

a)      deţine cetăţenia Republicii Moldova;

b)      posedă limba română şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege;

c)      are capacitate deplină de exerciţiu;

d)     nu a împlinit vârsta de 63 ani;

e)      este aptă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată, dacă pentru funcţia respectivă sunt stabilite cerinţe speciale de sănătate;

f)       are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă, studii superioare de licență sau echivalente în domeniul preferabil în domeniul administrației publice, jurnalisticii, dreptuului,  pedagogie, cunoașterea limbii de stat la nivel avansat scris/vorbit (cunoașterea unei limbi stăine un avantaj);

g)      în ultimii 5 ani nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art. 64 alin. (1) lit. a) şi b) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;

h)       nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie;

i)        nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie;

j)         nu are interdicția de a ocupa o funcţie publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate;

k)      abilități de utilizare a computerului.

Data-limită de depunere a dosarelor este  21 ianuarie 2022.

 

 

 

 

                                                                            Veaceslav Rusnac,

                                                                                             Președinte al Raionului Soroca